Addo en Knysna

21 oktober 2017 - Knysna, Zuid-Afrika

Hi,

Inmiddels zijn we weer een paar daagjes verder en is helaas het einde van onze vakantie alweer in zicht. Het gaat echt allemaal veel te snel voorbij!

De zon schijnt de afgelopen twee dagen volop en dat maakt het hier allemaal nog mooier. Robbert, we probeerde de foto’s op de juiste momenten te maken haha... Ze vroegen nog wel of hij mee wilde dansen, maar dat wilde hij niet.. ik denk dat hij dan eerst een paar glazen alcohol moest drinken...

Donderdag hebben we de hele dag rondgereden in Addo Elephant park. We hadden natuurlijk de olifanten al van dichtbij gezien, maar het blijft mooi. Een olifant kwam ons tegemoet op de weg en dat was wel even uitkijken. Van dichtbij zijn ze toch wel heeeel groot! Ook weer een aantal andere dieren gezien, maar weer geen leeuwen en luipaarden.. erg jammer.

Gisteren zijn we begonnen aan de Garden route, een van de mooiste routes door Zuid-Afrika. Het weer was goed en de kust is hier echt super mooi. We hebben nog bij een nationaal park over de hangbruggen gelopen en gekeken bij de brug waar je vanaf kan bungyjumpen. Dit schijnt de hoogste sprong vanaf een brug ter wereld te zijn, niets voor ons in ieder geval haha...

Nu zitten we in Knysna in een guesthouse, tot nu toe het mooiste van onze reis. Het guesthouse wordt gerund door twee mannen en is ingericht in Victoriaanse stijl, erg leuk.

Vanmorgen hebben we een trail gelopen over de Robberg. Het was overigens meer klimmen dan lopen... zie foto’s. Net nog een sunset bootcruise gemaakt over de lagoon hier. In het midden ligt een eiland met zo’n 600 vakantiehuizen, voornamelijk van de rijke in Johannesburg.

Morgen gaan we verder naar Oudtshoorn, waar we een tour door de grotten hebben geboekt. Hier blijven we een nachtje en daarna door naar Stellenbosch, oftewel de wijnregio! Maandag gaan we ook nog een boottocht maken over zee en hopelijk de walvissen en dolfijnen van dichtbij spotten. Ons volgend verhaal komt uit Kaapstad, waar we dinsdag naartoe rijden! Helaas onze laatste bestemming...

Groetjes xx

1. Gerrie en Annelies:
    22 oktober 2017
    Mooie foto’s en gelukkig ook goed weer. We zijn benieuwd en hopen dat jullie morgen walvissen gaan zien. We zien hiervan de foto’s graag in het volgende bericht en hopen dat de lens tijdens deze vaart op zee schoon blijft. Op naar de laatste bestemming Kaapstad. Hopelijk blijft het weer komende week ook goed zodat er mooie foto’s gemaakt kunnen worden van het paragliding. Veel plezier daar tijdens de laatste week.
  2. Theo en Majaa:
    24 oktober 2017
    Ik zit nu in de touringcar met de business club van de 7-0 verloren van RKC. Toch een leuke middag gehad en prima kunnen netwerken. Fantastisch jullie verhalen, ik zal Maja ervan moeten overtuigen deze reis op onze bucketlist te plaatsen. Geniet nog van de laatste dagen, wij wensen jullie een fijne reis naar Nederland.