van Dubai naar Johannesburg

5 oktober 2017 - Ohrigstad, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

Inmiddels hebben we het warme Dubai achter ons gelaten en zijn we in Zuid-Afrika. Gisteravond zijn we, na een vlucht van ruim 8 uur, rond 22.00 uur aangekomen in ons hotel in Johannesburg. Het was een vlucht om nooit te vergeten.. We hadden in ons deel van het vliegtuig de beschikking over 130 stoelen met nog 16 andere passagiers (zie foto)!

Ook de laatste dag in Dubai was een dag waar we nog lang aan terug zullen denken. In de ochtend hebben we Dubai op een hoogte van 425 meter  bekeken. De lift bracht je in 60 seconde naar deze hoogte, erg indrukwekkend! Om 16.00 uur stond de High tea gepland. Met de taxi zijn we naar het Burj al Arab gegaan. Dit hotel ligt op een eiland en is met een brug te bereiken. Bij binnenkomst zie je heel, heel veel goud. Je weet niet waar je moet kijken, aan ieder detail is gedacht. De high tea was op de 27e verdieping en bestond uit 7 gangen en begon met een glas champagne. Simon wilde een ‘normale’ koffie bestellen en de ober begon te lachen en zei: we don’t have normal coffee, nothing is normal in Burj al Arab! Het was een middag om nooit meer te vergeten!

Nu Zuid-Afrika. Het is hier een stuk goedkoper dan in Dubai en de mensen zijn ook hier heel erg vriendelijk. Vanmorgen hebben we de auto opgehaald en zijn we naar onze eerste bestemming gereden. Het rijden is wel even wennen, rechts sturen en links rijden. Ook een rotonde rijden is echt heel apart. We hebben een nieuwe Hyundai met nog geen 2000 km op de teller.

Vandaag hebben we iets meer dan 300 km gereden en nu zitten we op een soort vakantiepark midden in de bergen. Het dichtbijzijnde dorp is 30 km hier vandaan. De tolwegen zijn goed te rijden, maar de overige wegen zijn niet al te best.. Veel gaten en de drempels worden ook niet aangegeven.

Vanavond eten we in het restaurant op het park en morgen gaan we de panorama route rijden. Dit schijnt een hele mooie route te zijn, dus hopen dat het weer morgen beter is! Nu is het erg mistig en 14 graden.

Zaterdagochtend vertrekken we vroeg naar onze volgende bestemming, een privé reservaat nabij het Krugerpark. Dan gaan de safari’s echt beginnen! Morgen beginnen we trouwens  ook met slikken van de malariapillen… Heel benieuwd hoe onze lichamen hier op gaan reageren…

Ik heb nog wat foto’s in het fotoalbum van Dubai geplaatst en de eerste foto’s van Zuid-Afrika!

Tot snel! Liefs xx

1. Robbert:
    5 oktober 2017
    Simon zit er chique gekleed bij hoor tijdens die high tea! Bizar dat er zoveel stoelen vrij zijn, kan toch haast niet rendabel zijn?
    Jammer dat het weer zo slecht is maar dat komt vast goed, jullie hebben nog een lange vakantie voor de boeg!

Nog niks van de Big Five gezien overigens?
  2. Annemarie & Emiel:
    5 oktober 2017
    Simon, je ziet er zo chique uit dat het lijkt alsof je een aanzoek gaat doen! Echt geen ring gevonden Lieke? Grapje! Prachtige foto's Dubai, Afrika moet nog wat zon krijgen maar een geweldige reis. Ik volg jullie op de voet. Lieve groetjes
  3. Carla:
    5 oktober 2017
    Het eerste indrukwekkende deel van de vakantie zit erop. Zo te zien hebben jullie volop genoten in Dubai.
    Nu het volgende avontuur. We kunnen niet wachten op de nieuwe verhalen uit Afrika. 😘🤗
  4. Theo en Maja:
    6 oktober 2017
    Hoi Simon en Lieke,
    Het ziet er werkelijk prachtig uit. Vooral de high tea. Wat een rijkdom.
    Jullie passen goed in het totale plaatje😊.
    Ben benieuwd wat je nu allemaal te zien krijgt!