Dubai

2 oktober 2017 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Daar zijn we dan! We zijn inmiddels twee dagen in Dubai en onze indrukken zijn mooi, groot, luxe en heel, heel erg warm. Gistermorgen zijn we na een vlucht van iets minder dan 7 uur aangekomen. Er was een taxi voor ons geregeld en deze bracht ons naar het hotel. Vooraf hadden we al een hop on hop off tour geregeld voor twee dagen, dus gisteren hebben we voornamelijk de routes gereden langs de Burj Khalifa, het financieel district, Burj al Arab en een rondje rond het palm eiland met een boot. De bezienswaardigheden zijn voor iedereen bekend, maar in het echt is het toch allemaal iets mooier! Gisteravond zijn we naar het grootste winkelcentrum van Dubai geweest en hebben we de fonteinshow van Burj Khalifa bekeken. Deze was toch wel iets mooier dan in Vegas...

In het hotel is het thema op dit moment Oktoberfest, dus daar nog een drankje op en daarna naar bed. Vanmorgen moesten we namelijk alweer op tijd op, omdat we een boottocht gingen maken over de Creek; De bekende rivier door Dubai. Met een houten boot een tocht van een uur. Daarna zijn we naar het grootste aquarium van de wereld gegaan, dit moest je gezien hebben stond op vele websites. Wij vonden dit een beetje tegenvallen..

Vanmiddag hebben we nog een tour door de haven van Dubai gedaan, waar wordt gebouwd aan het grootste (hoe kan het ook anders) reuzenrad van de wereld.

Voor morgenvroeg hebben we tickets voor de Burj Khalifa. Als advies wordt gegeven om niet teveel te eten, want je gaat met hoge snelheid naar de top.. Hopelijk gaat dat goed aflopen!

Morgenmiddag om 16.00 uur gaan we high tea'en in het enige 7 sterren hotel van de wereld, het Burj al Arab. We hebben een tafel in de Sky bar gereserveerd, dus dat gaat vast en zeker een mooie afsluiter van Dubai worden.

Wat ons vooral opvalt is dat de mensen hier heel vriendelijk zijn, het overal erg schoon is er lopen heel veel mannen in witte jurken. Ook wordt er echt op elke hoek gebouwd, heel bizar. Ohja, nog leuk om te vertellen is dat de metro's hier rijden zonder conducteur (zie foto) en er een apart gedeelte alleen voor vrouwen en kinderen is.

Ons volgende verhaal komt uit Zuid-Afrika, waar we woensdagmiddag naartoe vliegen.

Tot snel! Xx

1. Gerrie en Annelies:
    2 oktober 2017
    Fijn te horen dat de vlucht goed is gegaan en dat jullie het naar je zin hebben in het hete Dubai. We wachten met spanning op jullie verhalen en ervaringen uit Zuid Afrika. Heeft Simon ook al een jurk gekocht, zo ja, kun je die ook als poetsdoek gebruiken?
  2. Cor en Anita:
    4 oktober 2017
    Hoi Lieke en Simon

Het ziet er erg indrukwekkend uit.
    Geniet van deze hele mooie reis.
    We zijn heel benieuwd naar de verhalen uit afrika.

Groetjes Cor en Anita
  3. Henk:
    5 oktober 2017
    Hoi Simon en Lieke .Het ziet er allemaal prachtig uit. en nu gaan genieten van al het mooie in Zuid Afrika.