Kapama en Swaziland

10 oktober 2017 - St Lucia, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

Vandaag zijn we aangekomen in St. Lucia, een plaats waar je de krokodillen en nijlpaarden kan spotten.

Gisterochtend hadden we de laatste van de vier safari’s in Kapama, we begonnen in de regen maar later scheen de zon. De safari’s deed je elke keer met dezelfde mensen en ranger. Wij hadden twee Amerikanen en twee Brazilianen in de groep. Samen met de ranger ging je op zoek naar de dieren. Inmiddels hebben we al heel wat dieren gezien, zie foto’s.

Anita, zeg maar tegen ze dat de aapjes echt bij ons zaten en ze probeerde elke keer ons eten te pakken.

De tijd in Kapama gaan we nooit meer vergeten, alles was zo goed geregeld!

Na het ontbijt zijn we vertrokken richting Swaziland. Vooraf hadden we bedacht om via het Krugerpark te rijden, maar iedereen adviseerde om dit niet te doen ivm de lange reistijd en je ziet er minder dieren dan in Kapama. We hebben een bergroute gereden, welke ook heel mooi was. Bij de grens was het even zoeken, we hebben uiteindelijk 3 slagbomen en 4 hokjes gehad, ze zijn daar nog niet heel efficiënt..

Onze overnachting in Swaziland was in een soort van hutje met een houten dak op een natuurpark met alleen maar Nederlanders.. We moesten 10 km rijden over een onverharde weg om er te komen. Het hutje zat vol met muggen, vliegen en spinnen.. Blij dat we daar maar één nacht hoefde te slapen haha!

Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken en nu slapen we twee dagen in een guesthouse. Morgen gaan we als het weer mee zit een boottocht maken om krokodillen en nijlpaarden te zien. Nu waait het namelijk erg hard hier en dan is het te onveilig om een boottocht te maken, we wachten af!

Tot nu toe is alles beter dan verwacht (behalve het weer) en lijkt het veel op Europa. Het grappige is nog dat alle kleine kinderen langs de kant naar je zwaaien, echt super schattig haha!

Ik weet nog niet wanneer het volgende verhaal komt, want volgens de verhalen hebben we de komende dagen geen tot weinig WiFi. Het is en blijft toch Afrika zeggen ze hier😉

Liefs xx

1. Annemarie & Emiel:
    10 oktober 2017
    Het is een reis die ik graag eens zou maken! Met name de foto's van de wilde dieren zijn erg mooi. Jullie hebben al veel gezien en ik hoop dat jullie die boottocht morgen gaan maken,
    Groetjes!
  2. Carla:
    10 oktober 2017
    Ik mis je hand bij de foto van de leeuwen, zoals je die op de foto van de impala hield 😂
  3. Milou:
    11 oktober 2017
    Wauw! Zo gaaf...GENIET!!!! 😍
  4. Theo en Maja.:
    11 oktober 2017
    Ik heb jullie reisverhalen met plezier gelezen, en heb nu even tijd gevonden te reageren. Wat een geweldig avontuur. Weer een hele bijzondere ervaring, toch maar eens na de vakantie van gedachten wisselen, of wij; Theo en Maja deze reis ook op ons lijstje moeten plaatsen. Ik ga binnenkort maar met pensioen, anders komen we tijd te kort. Wij kijken uit naar jullie volgende reisverslag. En pas op voor; loslopend wild. Ik begrijp dat Simon je niet onder dwang van derden een ring in het vooruitzicht stelt. Dit soort momenten komen meestal spontaan, en in onze geemancipeerde wereld kan ook de vrouw het initiatief nemen, Lieke !!! Groetjes