Een geweldig avontuur

14 februari 2019

Wat is het snel gegaan, deze vier weken. De laatste dagen hebben we het vooral rustig aan gedaan.

In Bay of Islands hebben we nog een rondje over één van de eilanden gewandeld, een middagje op het strand gelegen, terrasjes gezeten en ‘s avonds cocktails gedronken.

Vanaf daar was het nog zo’n 3,5 uur rijden naar Auckland. Onderweg zijn we nog gestopt bij een glow worm cave, hier hebben we een rondleiding gehad. Helaas mochten we geen foto’s maken omdat de wormen anders overstuur raken. We gingen met een gids de grot in en alle schijnwerpers gingen uit. Het was één grote sterrenhemel van de lichtgevende wormen, uniek om te zien!

Het was mooi weer, dus besloten we onderweg te stoppen bij één van de stranden van de buitenwijken van Auckland. Hier hebben we nog even gezwommen en genoten van de zon.

In Auckland is het heel druk, we stonden ineens in de file! Ongeveer 1/3 van de bevolking woont hier hebben wij ons laten vertellen.

Vandaag hebben we tickets gekocht voor de hop on hop off bus inclusief de skytower. We hebben ons de hele dag door de stad laten rijden en hier en daar zijn we uitgestapt. In de skytower had je een mooi uitzicht over de stad en af en toe zag je mensen voorbij springen. Haha, je kan er namelijk een skyjump doen vanaf 192 meter. Ook hebben we nog via een ferry de skyline van Auckland gezien en een paar mooie foto’s genomen.

Vanavond hebben we onze vakantie afgesloten in één van de beste restaurants (volgens Tripadvisor) van Auckland, heel erg lekker gegeten!

Morgenmiddag vliegen we lokale tijd 15.00 uur naar Hongkong, waar we een tussenstop van 3 uur hebben. Daarna vliegen we door naar Amsterdam. Een totale reistijd van ongeveer 27 uur.. niet te veel over nadenken en hopelijk kunnen we voldoende slapen, zodat we de jetlag gaan vermijden!

De reis naar dit mooie plekje op aarde is erg lang, maar dit avontuur hadden we niet willen missen. De diversiteit van de natuur, de vriendelijke mensen, het lekkere eten en vooral de rust maakt dit land een unieke plek op aarde.

Leuk om jullie reacties te lezen, we zien jullie snel!

Liefs xx

1. Milou:
    14 februari 2019
    Bedankt voor de leuke reisverhalen!!! Wat een gaaf avontuur. Fijne reis en tot snel! Xxx
  2. Theo en Maja.:
    14 februari 2019
    Wij sluiten ons graag bij Milou aan, leuk dat we deelgenoot mochten zijn van jullie geweldige reisavontuur. De herinneringen stoppen jullie in jullie rugzak, en deze pakken ze jullie nooit meer af. Wij wensen jullie een hele fijne, en voorspoedige terugvlucht, en zien jullie binnenkort, om onder het genot van een D.......en H........bij te praten.