Death Valley, Yosemite Park en San Francisco

8 september 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Hier zijn we weer! Inmiddels zijn we alweer twee dagen in San Francisco. Dinsdagochtend zijn we om 7 uur vertrokken richting Death Valley en Yosemite Park. Rond een uur of acht waren we al in Death Valley, dus het was er nog niet zo warm! We hebben de highway recht door Death Valley genomen en waren bijna alleen op de weg. De natuur was niet zoals de naam doet vermoeden, het was er nog aardig groen. Wel hebben we de zoutvlakte en zandduinen gezien, net als twee wilde coyotes, zie foto. Daarna was het zo'n 2,5 uur rijden naar Yosemite, een groot, mooi en druk bezocht park. We zijn naar de hoogste top gereden en hebben de droge watervallen gezien:). Ook zijn we bij de diverse meertjes gestopt. Uiteindelijk doorgereden naar Modesto, onze volgende overnachting. Daar kwamen we om 21.00 uur aan. Het was een lange, maar mooie rit!

Gisterochtend zijn we vertrokken richting San Francisco, zo'n 2 uur rijden. Na ingecheckt te hebben bij ons hotel (we stonden overigens niet tussen de reserveringen, maar er was nog een kamer vrij) hebben we fietsen gehuurd. Het idee was om langs het water over de Golden Gate brug en terug te fietsen. Dat terugfietsen is er overigens niet van gekomen, we zijn met de boot teruggegaan! Daarna zijn we nog naar Alamo Square gefietst met de bekende huisjes en vervolgens hebben we de fiets ingeleverd. Het fietsen is echt vermoeiend, de bergen zijn verschrikkelijk steil! S'avonds nog naar Lombard Street geweest en daarna terug naar het hotel.

Vanochtend ging om 6 uur de wekker, want we moesten om 8 uur bij de Alcatraz ferry zijn. Alcatraz is leuk om gezien te hebben, maar het is ontzettend commercieel. Er zitten onderhand meer winkeltjes dan wat er nog over is van de gevangenis. S'middags langs de pier gelopen, zeeleeuwen gespot en de bekende winkelstraten bekeken. Ook hebben we een ritje met de Cable car gemaakt. Daarna hebben we Chinatown nog bezocht, leuk om te zien!

San Francisco heeft leuke bezienswaardigheden, maar de vele zwervers verpesten wel deels het straatbeeld.

Morgenvroeg gaan we nog even naar het Golden Gate park en daarna beginnen we  aan de kustroute. We zijn erg benieuwd hoe dat is, omdat we alleen nog maar positieve verhalen hebben gehoord.

Robbert, nog even terugkomend op je vragen. Het gokken in Las Vegas.. We kunnen in ieder geval geen villa of een dure auto kopen:p en Simon heeft geschoten met een Glock 17, MP5, Remington 870 en 700;).

Liefs xx

1. Gerrie en Annelies:
    9 september 2016
    Hallo leuk om te lezen wat jullie allemaal gedaan en gezien hebben. Mam krijgt steeds meer spijt dat ze niet mee is gegaan. Zaten die coyotes zo dicht bij?
    Helaas is jullie laatste week begonnen. Geniet er van.
  2. Milou:
    9 september 2016
    Wauw mooie foto's!! In San Simeon zit een leuk restaurantje, Cavalier! Vergeet ook niet om naar de zeeolifanten te gaan. Die liggen iets voor San Simeon. Geniet van jullie laatste weekje!!! Het gaat zo voorbij.. XXX