Monterey, San Simeon & Ventura

12 september 2016 - Ventura, Verenigde Staten

Hoi hoi,

Gistermiddag zijn we aangekomen in Ventura, een stad zo'n 100 km boven LA. Hier blijven we tot morgen. Het weer valt de afgelopen dagen wat tegen. Vrijdagochtend zijn we in de regen vertrokken uit San Francisco. We hebben het Golden Gate Park nog bezocht, maar vanwege het slechte weer viel dit een beetje tegen. Onze eerste bestemming aan de kust was Monterey, zo'n twee uur rijden. De hele weg was het mistig, de zee was nauwelijks te zien, erg jammer. In Monterey was het daarentegen wel zonnig en hebben we over de pier gelopen en wat gedronken en gegeten.

Zaterdagochtend zijn we vertrokken richting San Simeon, onze volgende bestemming. Helaas was het onderweg weer mistig. De planning was om een aantal natuurparken te bezoeken, maar vanwege de bosbranden waren deze gesloten. Wel hebben we de zee olifanten gezien! We waren rond de middag al in San Simeon, waar het aan de kust zwaarbewolkt was. Er wordt veel 'reclame' gemaakt voor Hearst Castle (het kasteel van Mr. William Randolph Hearst, een invloedrijke Amerikaanse krantenmagnaat). We besloten om onze middag hier te besteden (het weer zag er boven op de berg trouwens wel goed uit). Je werd met een bus opgehaald en er waren huisregels, zoals geen kauwgom en je mocht niet van de neergelegde vloerbedekking af. Het was leuk om gezien te hebben, de stijlen waren divers. Het binnenzwembad en het uitzicht waren het allermooist, zie foto's. We hebben trouwens ook zebra's gezien! Daarna hebben we gegeten in het restaurant welke Milou en Robbert ons adviseerde, erg lekker! S'avonds hebben we wat gedronken in een bar waar karaoke was... Leuk om de plaatselijke bevolking eens te zien!

Gisterochtend zijn we vroeg vertrokken richting Ventura. Onderweg zijn we diverse keren gestopt bij de uitzichtpunten, de mist was echter nog niet helemaal weg. Ook zijn we langs Neverland gereden, het landgoed van Michael Jackson. Helaas kwam je niet verder dan de security poort.  Daarna hebben we een rondje gelopen in Solvang, een toeristisch plaatsje in Deense stijl gebouwd. Hier was het overigens zonnig! De laatste stop was Santa Barbara, een bekende kustplaats. Ter nagedachtenis aan 9/11 hadden ze allemaal Amerikaanse vlaggen in een vierkant op het strand geplaatst, zie foto. Vervolgens zijn we doorgereden naar waar we nu zijn, Ventura. We zitten in een hotel aan het strand, erg mooi! Het is hier zo'n 20 graden en bewolkt. De weersvoorspellingen zijn niet zo goed als in Nederland, dus een beetje bruin worden zit er helaas niet meer in!
Ondanks dat gaan we nog genieten van onze laatste dagen in Amerika. Morgen vertrekken we richting LA, waar we overnachten in een hotel bij het vliegveld. Onderweg komen we nog langs Malibu, een bekende badplaats voor de rijken.

Woensdagmiddag vliegen we om half 2 s'middags terug naar Nederland, waar we donderdagochtend rond 9 uur landen.

We hebben de afgelopen twee weken ontzettend veel plekken gezien en merken dat we elkaar telkens weer moeten herinneren aan bepaalde dingen. Het is een reis die we aan iedereen kunnen aanraden!

Liefs xx

1. Milou:
    13 september 2016
    Het was zo leuk om jullie ervaringen/verhalen te lezen over deze reis!! Geniet nog van jullie laatste dag en voor morgen een hele goede reis gewenst! Tot snel xxx
  2. Theo en Maja:
    14 september 2016
    Hoi Simon en Lieke.

Jammer van het weer. Hier is het niet uit te houden.Oma is weer blij dat jullie straks in Nederland terug zijn.
    Fijn dat jullie het een prachtige reis vonden.
    Wij zijn erg benieuwd naar jullie verhalen en foto's.
    Goede reis terug✈️
    Groetjes fam.Ebbers