Page, Las Vegas & Beatty

5 september 2016 - Beatty, Nevada, Verenigde Staten

Hallo allemaal!

Na een rit van ongeveer 2 uur zijn we aangekomen in Beatty, een dorpje net voor Death Valley. Zaterdagochtend hebben we de gidstour door Antelope Canyon gehad, ook wel bekend van Windows 7. We gingen met de gids onder de grond door een soort van gleuf. Ik weet niet hoe ik het anders moet beschrijven;). Door de lichtinval kreeg je een mooi beeld en hele mooie foto's. De rondleiding duurde ongeveer 1,5 uur en daarna zijn we vertrokken naar Las Vegas, zo'n 5 uur rijden.. Het was één lange weg en zo af en toe ging je door de bergen. Opeens zie je in de verte, midden in de woestijn, hoge gebouwen. Eindelijk we zijn er! Het parkeren van de auto, inchecken en naar onze kamer lopen duurde zo'n 2 uur. Het is niet te beschrijven hoe groot het hotel is. Overal in het hotel zie je gokautomaten, speeltafels, eettentjes en heel, heel veel Chinezen. S'avonds hebben we een rondje gelopen over de strip, wat gegeten en daarna terug naar het hotel. We waren echt ontzettend moe en je zag alleen maar overal mensen. In het hotel heb je zelfs loopbanden, net als op Schiphol.

Gisterochtend was het al zo'n 35 graden en omdat het leven zich in Las Vegas vooral s'avonds en s'nachts afspeelt, hebben we overdag aan het zwembad gelegen. S'avonds hebben we de luxe hotels aan de strip bezocht. We kunnen niet beschrijven hoe luxe en mooi die zijn, je moet het gewoon gezien hebben! Het mooiste hotel vonden wij the Venetian Resort. Aan de buitenkant lijkt het al op Venetië, maar als je binnenkomt hebben ze alles zo mooi nagemaakt. Aan elk detail is gedacht, er varen zelfs gondels! Ook hebben we de fonteinshow van Bellagio bekeken, geweldig. De kermis in Groesbeek hebben we ook niet hoeven missen, er waren genoeg attracties! Trouwens Milou, bedankt voor je goeie tip, maar helaas de kapel was gesloten haha.. (Zie foto). :)

Vanochtend hebben we de koffers weer gepakt en uitgecheckt, dit duurde ongeveer een uur.. Ik wilde graag nog 'even' op de foto met het bekende 'Welcome to Fabulous Las Vegas' bord. Hier stond een rij van zo'n 50 mensen, dus zijn we achteraan gesloten voor de foto. Een man heeft zichzelf daar tot fotograaf benoemd. Je geeft hem een paar dollar en hij maakt de foto's. Daarna zijn we richting de shooting range gegaan. Dit was iets wat Simon heel graag wilde. Ik mocht mee de baan op voor de foto's en de filmpjes. Hij heeft geschoten met 4 verschillende geweren en hij vond het echt heel leuk! Ik wilde graag nog even naar de premium outlet, alleen omdat het vandaag Labor Day is ( nationale feestdag) was het er ontzettend druk. Je moest buiten de winkels wachten om naar binnen te mogen. Wellicht komen we onderweg nog een andere tegen! Rond 3 uur zijn we in de auto gestapt om door te rijden naar Beatty.  Er is hier vrijwel niets te doen en we zien het ook echt als tussenstop voor morgen, Death Valley en Yosemite Park. Morgen vertrekken we vroeg, want het is zo'n 700 km rijden. Het volgende verhaal komt uit San Francisco, waar we woensdag naartoe gaan!

Owja pap, ik heb nog een foto van de helikopter geplaatst en zo'n winkelwagentjes in Nederland vind ik best een goed idee oma!

Liefs xx

1. Ding van rijsewijk:
    6 september 2016
    Zo te zien geniet jullie er lekker van tot over 2weken
  2. Robbert:
    6 september 2016
    Hebben jullie zelf ook nog een gokje gewaagd in Vegas? Of hebben jullie zoveel geld verloren dat jullie dat niet durven te vermelden ha ha? En met welke geweren heeft Simon geschoten? Ben benieuwd naar de foto's van Death Valley, moet heel mooi zijn! Succes met de lange rit!
  3. Cor en Anita:
    7 september 2016
    Hoi Simon en Lieke jullie hebben al veel gezien als ik jullie verhalen lees.
    Erg leuk om te lezen. bedankt voor jullie leuke kaartje en dat helemaal uit Amerika lief hoor. genieten jullie nog maar lekker van jullie reis verder heel veel plezier liefs Anita