Palm Springs

31 augustus 2016 - Scottsdale, Arizona, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we gearriveerd in Scottsdale, een buitenwijk van Phoenix. Gisterochtend hebben we nog de bustour gedaan door downtown LA. Beide vonden we dit de minst leuke route. We kwamen onder andere door China Town, maar dit was niet veel bijzonders. Wel hebben we een aantal mooie hoge gebouwen van bekende bedrijven gezien.

Tegen de middag hebben we de auto gepakt en zijn we richting Palm Springs gereden, onze volgende bestemming. De stad uitrijden was even hectisch, daarna was het één lange rechte weg. Palm Springs ligt midden in de woestijn, maar het is er wel heel groen. De weerberichten gaven aan dat het daar rond de 50 graden was en dit hebben we ook gemerkt! Bij binnenkomst gaf de auto 118 Fahrenheit aan, wat zo'n 48 graden is. Het hotel was prima en het zwembad nog beter! S'avonds hebben we pizza gegeten in een gezellig restaurant en daarna terug naar het hotel want vanochtend moesten we er vroeg uit voor de kabelbaan. Dit was echt ontzettend mooi. Je keek over de hele stad en nog veel verder, zie foto's. Papa en mama hebben, door de WiFi verbinden, live mee kunnen genieten van het uitzicht. Daarnaast was het voordeel dat het boven op de berg rond de 22 graden was, dus we konden even afkoelen. We hebben een rondje gelopen, hagedissen en eekhoorns gespot en wat gedronken.

In de middag hebben we de auto gepakt en zijn we, op advies van Milou, een koelbox gaan halen bij de Walmart. Onze flesjes drinken erin en door naar Scottsdale, zo'n 450 km rijden. De omgeving veranderde vrijwel niet en Simon weet nu zeker dat hij nooit geen vrachtwagenchauffeur zal worden. Scottsdale noemen wij zelf het Beverly Hills van Phoenix. Alles ziet er super de luxe uit en er rijden veel dure auto's. Morgenvroeg gaan we Scottsdale nog verder verkennen en tegen de middag rijden we door naar Flagstaff, onze bestemming voor de Grand Canyon.

Tot snel! xxx

1. Amy:
    1 september 2016
    Wauw wat klinkt het allemaal mooi. Geniet er lekker van. Benieuwd naar jullie volgende verhalen xx
  2. Robbert:
    1 september 2016
    Grappig om al die zaken zoals de kabelbaan weer eens te zien! Hebben jullie toevallig ook dat enorme windmolenpark gezien op de snelweg richting Palm Springs? En hopelijk hebben jullie ook nog een rondje gelopen door de Walmart zelf om te zien hoe enorm die winkels zijn! Wees gerust, richting de Grand Canyon zal de temperatuur iets dalen.