Scottsdale, Flagstaff & Page

2 september 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Hoi hoi,

Hier zijn we weer! Inmiddels zijn we gearriveerd in Page. Gisterochtend zijn we onze dag begonnen met een lekker ontbijtje in Scottsdale en hebben we een rondje door het centrum gelopen. Ook nog even lekker aan het zwembad gelegen,want het was er inmiddels al 40 graden. Tegen de middag zijn we, via Sedona, naar Flagstaff gereden. In Sedona hebben we een paar bijzondere bergen gezien met op één een kerk. Heel bijzonder. Ook hebben we ervaren hoe het weer ineens kan omslaan. Binnen een paar minuten regende het echt super hard en was het nog maar rond de 18 graden. Gelukkig waren we op tijd met het nemen van alle foto's! In de avond zijn we gearriveerd in Flagstaff, maar hier was niet veel te doen. Vroeg naar bed, want vandaag stond de Grand Canyon op het programma.

We gingen de Grand Canyon onder andere verkennen per helikopter. De vlucht stond  om half 2 gepland, maar vanwege de slechte weersvoorspellingen waren we extra vroeg gegaan. Om kwart voor 12 was er nog plek, dus we hadden geluk. De vlucht duurde iets minder dan 30 minuten, maar wat was het geweldig! Het is nog steeds niet te bevatten dat zoiets kan ontstaan. Nogmaals bedankt pap en mam voor dit geweldige cadeau!

Na bijgekomen te zijn van de vlucht hebben we een rondje door het nationaal park gereden. Op alle fotoplekken zijn we natuurlijk gestopt. Het weer begon slechter te worden en we moesten nog zo'n 2 uur rijden tot Page. Daar zijn we in de regen aangekomen. Het is een mooi hotel met een prima kamer. Simon wilde graag nog even naar de Horseshoe Bend in Page. Ook dit was weer zo mooi om te zien! Daarna nog even wat inkopen gedaan bij de Walmart om vervolgens een traditioneel Amerikaans avondmaal te nuttigen (McDonalds) :).

Vanavond op tijd naar bed, want morgen om 9 uur hebben we een tour met een gids gepland door Antelope Canyon. Hier hebben we ook veel zin in en er zullen vast weer mooie foto's worden gemaakt. Daarna rijden we door naar Las Vegas!

Liefs xxx

1. Gerrie en Annelies:
    Hoi lieke en Simon,
    Zo te lezen hebben jullie een goeie vlucht gehad. Gelukkig dat het weer nog meezat zodat de vlucht door kon gaan. Heb je geen foto van de helikopter? Veel plezier nog. We wachten op het volgende reisverhalen.
    Groetjes
  2. Theo en Maja:
    Hoi Lieke en Simon.
    Wat een mooi winkelkarretje!
    Iets voor mij (oma)
    Zo te zien is het er prachtig
    Groeten vanuit groesbeek.
    Oma nellie.
  3. Milou:
    3 september 2016
    Zo leuk!!!! Eindelijk is je droom uitgekomen Lieke haha, rijden in een elektrisch karretje door een supermarkt. Ik ben benieuwd hoe jullie Antelope Canyon vonden. Nu op naar Las Vegas!! Veel plezier en: what happens in Vegas, stays in Vegas. Oja, nog een tip! Je kunt in Vegas goedkoop trouwen ha ha. Have fun!!