van Drakensbergen naar East London

17 oktober 2017 - Oos-Londen, Zuid-Afrika

Hoi hoi,

We hebben Drakensbergen en het hotel aan de kust achter ons gelaten en zijn aangekomen in een private game reserve dicht bij East London. De afgelopen dagen hebben we zonder WiFi geleefd haha..

De dagtocht naar Lesotho was erg mooi. We reden in ongeveer 2,5 uur naar de grenspost en daarna door naar de top. Bovenop de berg zat een leuk restaurantje waar we hebben geluncht samen met onze Engelse reisgenoot, een man van 77 die onze route met de motor aflegt.

Onze tourgids zei s’ochtends dat we kennis gingen maken met de Afrikaanse massage, nou dat hebben we gemerkt ook! Wat een weg was dat zeg.. Het was weer een dag waar we nog lang aan terug denken!

Zondagochtend zijn we vroeg vertrokken naar ons hotel aan de kust. Onze reispapieren zeiden dat we redelijk op tijd moesten vertrekken, omdat de weg naar het hotel niet heel goed onderhouden is. Wellicht is het beter als ze dit aanpassen naar heel, heel slecht onderhouden. Over de laatste 35 km hebben we zo’n 2 uur gedaan. Een zandweg met enorme kuilen en stenen bracht ons naar een hotel direct aan de zee. We hadden een kamer met zeezicht en hebben diverse dolfijnen en walvissen gespot. Gisteren hebben we een wandeling door de duinen gemaakt en aan het zwembad gelegen.

Vanochtend na het ontbijt zijn we meteen vertrokken, want we mochten weer 35 km terug... Vanmiddag zijn we een rondje gereden door East London, hier hebben we vrij weinig gezien van de armoede. Grote villa’s en auto’s zijn geen uitzondering. Wellicht sturen ze ons alleen naar de welvarende delen van de stad. De lokale bevolking zegt namelijk vaak tegen ons: je kan beter daar niet heen, want daar is het niet veilig, dus ga maar daar en daar heen... We weten nog steeds niet wat de waarheid is, maar we volgen hun wijze woorden maar op😉

Morgen rijden we door naar het volgende nationale park, namelijk Addo Elephant. Donderdag gaan we daar of zelf rijden of een safari boeken, daar zijn we nog niet helemaal over uit.

De weersvoorspellingen worden ook beter, eindelijk! Tot nu toe hebben we elke dag al regen gehad..

Ohja, vrijdagochtend hebben we ook nog een cultural village bezocht, waar we een Zulu dans hebben bijgewoond. Erg leuk om een keer te zien. Er waren ook een paar schoolklassen, waarvan twee jongetje met Simon op de foto wilde, zie foto haha!

Tot snel! xx

1. Robbert:
    18 oktober 2017
    Mooie foto’s hoor, van die regen die jullie iedere dag hebben is niets te zien! Ik weet denk ik al waarom die twee jongetjes met Simon op de foto wilden: hij gooide zeker dezelfde moves er uit tijdens de Zulu dans als die hij bij de Toppers demonstreerde?