St. Lucia en Durban

12 oktober 2017 - Umhlanga, Zuid-Afrika

Hi,

We zijn vandaag aangekomen in één van de buitenwijken van Durban. Het lijkt hier wel Beverly Hills haha.. alle villa’s zijn voorzien van grote poorten en hekken met stroom.

Gisterochtend zijn we vroeg vertrokken naar een natuurreservaat op 50 km van St Lucia. Één van de andere Nederlanders vertelde dat dit een mooier park dan Kruger was en dat je de big 5 kon spotten. We hebben veel dieren gezien, namelijk zebra’s, giraffen, olifanten, krokodillen, apen, buffels, zwijnen en een paar neushoorns! Helaas weer geen luipaard.. s’ Middags hadden we de krokodillen en nijlpaarden boottocht. We hebben heel, heel veel nijlpaarden gezien en maar één krokodil haha. Terug in onze lodge kwam de eigenaresse ons halen, omdat er een nijlpaard op de straat liep.. Iedereen snel foto’s maken en oppassen, want nijlpaarden kunnen heel gevaarlijk zijn!

Vanmiddag hebben we een drietal bezienswaardigheden van Durban bekeken: het voetbalstadion, de Victoria street market en de grootste hindoe tempel van het zuidelijk halfrond. Helaas konden we het voetbalstadion niet in en ook niet op. Er gaat namelijk een kabelbaan over het dak, maar vanwege de harde wind mocht deze niet rijden. Erg jammer..

Daarna door naar de markt. Het is een straatmarkt in één van de arme wijken van Durban. Geadviseerd werd om niet te laten zien dat je ‘geld’ hebt, dus horloges, zonnebrillen en fotocamera veilig opgeborgen in onze rugzak. De straat was vol met mensen, maar wij waren de enige blanken.. We hebben dus even rondgelopen, nog twee cd’s voor onderweg gekocht en daarna terug in de auto haha!

De tempel ligt net buiten de stad Durban, hier hebben we ook de eerste krottenwijken kunnen zien.. Bizar dat mensen zo kunnen leven. De tempel was mooi om gezien te hebben.

Morgen gaan we richting Drakensbergen, waar we zaterdag een dagtocht met een jeep gaan doen naar Lesotho, een land dat wordt omringt door Zuid-Afrika. Weer een stempel in ons paspoort haha! Zondagmorgen rijden we vroeg naar ons hotel aan de kust. De wegen daar schijnen niet goed zijn, dus we willen voor het donker daar zijn. We blijven hier twee nachten. Ook gaan dan het arme deel van Afrika zien, heel benieuwd!

Het eten hier is trouwens erg goed, veel afwisseling en hele lekkere toetjes 😊

Theo, nog even terugkomend op je reactie.. Ik ben toch meer van de oude stempel, oftewel rustig afwachten.. Misschien wacht hij nog wel op wat tips van jou.....

Voor nu, welterusten!

Liefs xx