Te Anau

Hi,

Wauwww, wat is het hier mooi! Nu ik dit schrijf zitten we in de auto, net terug van een 3,5 uur durende wandeltocht naar de top van een berg waar je een 360 graden view hebt over Wanaka. Wederom was het weer klimmen, maar ook dit uitzicht hadden we niet willen missen. Inmiddels is het hier zo’n 25 graden. We slapen de komende twee nachten bij twee vrouwen uit Engeland welke hier een B&B zijn begonnen.

Vanochtend zijn we vanuit de fjorden hierheen gereden. Zoals ik in mijn vorige verhaal al had aangegeven waren de weersvoorspellingen niet best. Mistig, regen maar gelukkig ook af en toe nog zon. Gisteren hadden we een dagtour door de fjorden, de Doubtful sound. Eerst met de boot, daarna met de bus door een regenwoud en vervolgens weer met een boot door de fjorden en een stukje over zee. Het was wel een beetje toeristisch (tussen de bejaarden), maar zonder georganiseerde tours kun je op dit unieke stukje niet komen.

Eergisteren hebben we nog de Milford sound bezocht. Met de auto door de bergen om vervolgens bij de Milford sound uit te komen. Hier was het heel erg mistig en veel regen, dus hebben we er weinig van kunnen zien. De weg erna toe was zeer zeker de moeite waard. Helaas hebben we ook tijdens deze rit de lokale politieagent leren kennen... Simon reed zo’n 19 km te hard, waardoor we met een laser zijn gezien en we van de weg werden gehaald. De bekeuring krijgen we thuisgestuurd haha...

We zaten daar in een leuke B&B met twee kamers en een geweldig uitzicht, zie foto’s.

Morgen gaan we een 6 uur durende wandeltocht maken richting een gletsjer, nee een rustige, ontspannen vakantie is het hier zeker niet!

Zo af en toe zien we ook wat Nederlanders, "alleen bij de vraag hoe lang blijven jullie hier?" worden we al jaloers. Wij zijn heel blij dat we vier weken van dit land mogen genieten, maar zij blijven hier gerust 2 of 3 maanden!

We gaan nu lekker wat eten en daarna vroeg naar bed!

Liefs

P.S. Maja als je op het kopje foto’s klikt zie je meer foto’s waaronder de hamburger!

1. Theo en Maja.:
    Hoi Lieke en Simon,

Gisteren maakte Maja nog de opmerking, zullen Lieke en Simon nog wat reiservaringen delen, en jawel vandaag een weergave van de mooie momenten. Wij hopen overigens dat jullie met "bejaarden" de groep boven de 80 bedoelen, haha. Nieuw Zeeland stond nog niet op onze bucket list, maar misschien kan ik Maja ertoe verleiden om 34 uur te reizen, wie weet ! De hamburger lijkt wel een probleem te worden, want ondanks diverse pogingen, zie ik onder button foto's maar een foto, maar niet de wereldwijd bekend staande hamburger. Wellicht iets mis gegaan met uploaden. Nog veel plezier, en we wachten (met spanning) de volgende posting af.
  2. Cor en Anita:
    Hallo Simon en Lieke
    Wat een avontuur als ik het allemaal lees. Super wat jullie daar allemaal zien en beleven. Het landschap ziet er echt super uit zoals ik het op de foto’s kan bekijken. En de foto met de hamburger heb ik nu gespot haha. Heel veel plezier en we kijken uit naar jullie volgende reisverhaal. Gr Cor en Anita
  3. Theo en Maja.:
    24 januari 2019
    Haha, foto’s nog wel gespot, hamburger ziet erg geweldig uit.