Hongkong & Queenstown

21 januari 2019 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Hi,

Na zo’n 36 uur zijn we zondagmiddag lokale tijd aangekomen bij ons eerste verblijf in Queenstown. Aangezien we een overstaptijd van 8 uur hadden in Hongkong hebben we nog een bezoekje gebracht aan de stad. We zijn met een tram de berg op gegaan en hier de stad vanaf boven bekeken. Terug op het vliegveld bleek dat onze vlucht ruim 1 uur was vertraagd, dus het was nog maar de vraag of we onze binnenlandse vlucht zouden halen. Op het vliegveld van Auckland moesten onze koffers opnieuw worden ingecheckt en door de douane, vanwege de strenge regels in Nieuw-Zeeland. Na allerlei papieren ingevuld te hebben en te hebben verklaard dat we niks qua eten (dat mag namelijk niet) invoeren waren we nog net op tijd om onze vlucht te halen, gelukkig! Bij het vliegveld onze auto opgehaald en ook hier mogen we weer links rijden, het blijft gek!

Aangezien we rond 1 uur s’middags bij ons eerste verblijf waren, hadden we nog de hele middag. We hebben een rondje gelopen door de stad, wat foto’s gemaakt en wat gedronken. Om zo min mogelijk last te hebben van het tijdsverschil wordt er aangeraden om meteen mee te gaan in het ritme van Nieuw-Zeeland. Dit hebben we volgehouden tot half 8, daarna ging het echt niet meer.

Vanochtend hebben we een berg beklommen (in onze charmantste schoenen). Een normaal bergpad zou leuk zijn geweest, maar nee hoor alleen maar stenen klimmen. Het uitzicht was meer dan de moeite waard. Omdat we vonden dat we zo goed bezig waren geweest, hebben we onszelf getrakteerd op één van de beste  hamburgers van de wereld (volgens CNN). Zo’n 40 minuten wachten, maar het was de moeite waard!

Vanmiddag zijn we naar een van de grootste wijngaarden van Nieuw-Zeeland geweest. Hier hebben we een rondleiding gehad en natuurlijk een wijnproeverij van 8 verschillende wijnen.

Morgen vertrekken we naar het zuiden, de fjorden. De weersvoorspellingen zijn zeer slecht, maar tot nu toe zegt iedereen dat de fjorden het mooist zijn tijdens regen, dus we zijn benieuwd! Woensdag hebben we daar een georganiseerde dagtour.

De reis was lang en erg vermoeiend, maar we weten nu al dat we er geen seconde spijt van gaan krijgen. De mensen zijn vriendelijk, het eten is perfect en het landschap is meer dan mooi!

Liefs

1. Theo en Maja.:
    21 januari 2019
    Leuk dat jullie de 1ste ervaringen met ons delen. Spannend of jullie de vlucht in Auckland nog zouden halen, maar dit is gelukkig gelukt. Nu nog even in het ritme komen, en nog meer gaan genieten van de indrukken en ervaringen. We kijken met spanning uit naar de volgende update ! PS. Niet teveel biertjes en wijntjes drinken, ik mis de foto van de hamburger !
  2. Annemarie & Emiel:
    21 januari 2019
    Ha Lieke en Simon,
    Allereerst wat leuk dat we nog in de mailing zitten en mee mogen in jullie avonturen! We vinden het heel erg leuk om jullie te volgen en al helemaal naar het andere eind van de wereld! Ik denk niet dat wij daar ooit komen 😔 dus we gaan met volle teugen genieten van de verhalen en foto’s. Heel veel plezier,
    Groetjes Annemarie