De laatste week!

11 februari 2019 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Afgelopen vrijdag zijn we een hele dag in Rotorua geweest. In de ochtend hebben we Wai-o-tapu bezocht, een geothermisch gebied waar de geur ook weer goed aanwezig was. Het blijft bijzonder om te zien wat de natuur kan doen! Daarna zijn we naar een rivier geweest waar warm water doorheen stroom, bizar. De eigenaar van de B&B gaf ook aan dat we naar een punt moesten rijden waar je uitzicht had op twee meren, de ene was blauw en de andere groen, zie foto’s. Zo rond een uur of drie besloten we dat het tijd was voor wat ontspanning en zijn we naar de hier bekende zwavelbaden geweest, de Polynesian Spa. Het koudste bad was 36 graden, het warmste 41, heerlijk.

Zaterdagochtend moesten we vroeg vertrekken, want om 9 uur moesten we bij de movieset van de Hobbiton zijn voor een rondleiding, ook wel bekend van de film Lord of the Rings. Het was bizar om te zien dat er zoveel toeristen op af komen, vooral Chinezen. Leuk om te zien dat ze grote en kleine huisjes hadden om de spelers groter en kleiner te laten lijken in de film. De rondleiding duurde zo’n 2 uur en daarna zijn we doorgereden naar het gedeelte boven Auckland waar we nog twee uurtjes aan het strand hebben gelegen.

Om zoveel mogelijk van dit gedeelte te zien hebben we twee keer één overnachting gehad, dus we moesten een aardig stukje rijden. Gisteravond hebben we nog een tour gehad door een oerbos waar we diverse grote bomen hebben gezien, waaronder eentje met een omtrek van 17 meter. De gids was een Maori vrouw en ze deed het echt ontzettend leuk! Ze deed diverse spelletjes en zong tussendoor in de Maori taal om de goden te eren.

Vanochtend zijn we doorgereden naar Bay of Islands, een baai met ontzettend veel kleine eilandjes. Hier blijven we twee nachten. De weersvoorspellingen waren vandaag beter dan morgen, dus we hebben vanmiddag een 4 uur durende boottocht gedaan langs de eilanden. Dit is ook de plaats waar de cruiseschepen aanleggen, dus het was ontzettend druk! Gelukkig hadden we hier op de boot geen last van..

Ons laatste verhaal, helaas, komt uit Auckland. Hier rijden we woensdag naar toe.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Theo en Maja.:
    11 februari 2019
    Hallo Lieke en Simon, leuk om te lezen dat jullie zoveel bijzondere ervaringen(en) met ons delen via de blog. Waar blijft de tijd. Alweer de laatste bestemming op het programma; Auckland. We wachten de volgende posting af, en komen graag naar Utrecht, onder het genot van een h........en d........ de foto's bekijken. (Tsja, het kost niet veel moeite om te solliciteren naar een uitnodiging), haha. Geniet nog van de laatste ervaringen.
  2. Gerrie en Annelies:
    11 februari 2019
    Hoi Simon en Lieke, wat hebben jullie tot nu toe een mooie vakantie gehad. We hebben al veel mooie foto’s gezien en zijn benieuwd naar de rest. Helaas voor jullie is de laatste week begonnen. Geniet nog van deze tijd. Tot zaterdag.