Nog één nachtje slapen...

17 januari 2019

Eindelijk! Morgen vliegen we na 13 maanden wachten naar de andere kant van de wereld. Op vakantie naar een land waar we het samen al jarenlang over hebben wordt nu werkelijkheid!

De route ligt vast, net zoals een aantal excursies. Een minpuntje is wel dat veel excursies afhankelijk zijn van het weer, dus laten we hopen op mooi weer. Alhoewel, in Nieuw-Zeeland is het zo wisselend dat het elke dag anders kan zijn. We gaan een dagtocht maken door de fjorden op het Zuidereiland en met een helikopter naar een gletsjer om daar te hiken. Ook hopen we dit jaar wel de walvissen te zien vanaf de boot en vanuit een vliegtuig.

Op het Noordereiland gaan we een vulkaan beklimmen en de hobbit huisjes bezoeken van de film the Lord of the Rings.

Morgen vliegen we om 13.00 uur vanaf Amsterdam naar Hongkong. Daar hebben we een tussenstop van 8 uur, waarna we doorvliegen naar Auckland. Vanuit daar hebben we nog een binnenlandse vlucht naar Queenstown, waar we onze reis beginnen. In totaal zijn we zo’n 36 uur onderweg... het tijdsverschil van +12 uur wordt nog de grootste uitdaging.

We proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van onze reis!