Een paradijs op aarde

3 februari 2019 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Annemarie, nog bedankt voor de felicitatie! Mijn verjaardag had ik op geen betere plek kunnen vieren!

We zijn inmiddels aangekomen op het Noordereiland, in de hoofdstad: Wellington. Vanmiddag hebben we de auto ingeleverd, daarna op de boot en net weer een nieuwe auto opgehaald.

Eerst nog even terug naar donderdagochtend. We gingen met een sportvliegtuigje 45 minuten vliegen boven zee om walvissen te spotten. Bij aankomst zeiden ze al dat we geen geld terugkregen als we geen walvissen zouden zien. De piloot heeft tijdens de vlucht contact gehouden met de boten en helikopters, maar niemand heeft walvissen kunnen zien. Wel hebben we groepen dolfijnen gezien, ook erg leuk!

Vanuit Kaikoura zijn we doorgereden naar ons volgend verblijf in de buurt van het Abel Tasman park. We hadden hier twee volle dagen om dingen te doen, dus snel het weer gecheckt en besloten om vrijdag naar het meest noordelijke punt te rijden, de Golden Bay. Hier is een grote zandbank en er staat een rots in zee welke lijkt op een olifant (met enige fantasie). Onderweg nog een wandeling gemaakt bij het meest heldere meer van Nieuw-Zeeland en nog een wandeling naar Harwood Hole. Dit is een gat in de grond van 357 meter diep waar ervaren klimmers naar beneden klimmen. Overal staan bordjes dat het gevaarlijk is en je niet te dicht bij de rand mag komen, omdat ze geen afrastering hebben. Indrukwekkend om te zien!

Gisteren zijn we met de watertaxi door Abel Tasman gevaren en zijn we afgezet in een baai om vervolgens terug te lopen naar de auto, 12,5 km. Onderweg konden we genieten van de mooiste uitzichten, de foto’s zeggen genoeg! Toch blijft het bizar dat Abel Tasman destijds Nieuw-Zeeland heeft ontdekt en Australië voorbij is gegaan.

Helaas zit onze rondreis om het Zuidereiland er al op, het gaat veel te snel voorbij!

We zitten nu in een leuke B&B midden in het centrum van Wellington. Morgen gaan we een rondje door de stad doen. Het is hier nu ongeveer 20 graden met zon, ideaal!

1. Milou:
    3 februari 2019
    Het is zo leuk om jullie ervaringen/verhalen te lezen!!!! Super mooie foto’s. Heel veel plezier in Wellington. Ik kijk uit naar jullie volgende reisverhaal! X