Wellington, Ohakune en Rotorua

7 februari 2019 - Hamurana, Nieuw-Zeeland

Een nieuw verslag vanuit de stad waar het altijd stinkt, Rotorua. We zijn hier vandaag aangekomen en het verblijf wordt gerund door twee Nederlanders. Ze zijn hier in 1982 komen wonen, erg leuk.

Even terug naar Wellington, we zaten daar in een B&B welke door twee vriendelijke mannen wordt gerund. De stad is niet veel speciaals, dus overdag een rondje door de stad gelopen, Simon heeft een bezoek aan een kapper gebracht en s’avonds hebben we wat gedronken met de mannen.

De volgende ochtend zijn we doorgereden naar Ohakune, een plaats bij het nationale park Tongariro. Daar hebben we in de middag een wandeling gemaakt naar een waterval en zijn we naar een uitzichtpunt gereden. We hebben deze dag rustig aangedaan, want de volgende dag stond de hike op het programma welke je gedaan moet hebben als je in NZ bent, de Tongariro Crossing. We werden s’ochtends om half 7 opgehaald voor de 19,4 km lange wandeltocht door het vulkaanlandschap. Er werd gezegd dat je er tussen de 6 en 8 uur over doet, dus we waren gewaarschuwd. Tijdens deze wandeling hebben we weer ervaren dat we de vier seizoenen in één dag kunnen hebben. We begonnen met zware bewolking, er volgde zon (dus snel zonnebrand smeren), vervolgens ijskoud, wind en zware mist en we eindigde de tocht in onze poncho. Gelukkig had onze B&B een jacuzzi, dus daar konden we na afloop even relaxen.

Vanochtend zijn we doorgereden naar Rotorua, de stad waar vulkanische activiteit zorgt voor een stinkende zwavellucht. Ik vind het erg jammer dat ik jullie niet kan laten meegenieten van de lucht hier...

Onderweg geluncht in Taupo bij een groot meer, nog even wat foto’s van de Mc Donalds daar gemaakt (in de vorm van een vliegtuig) en daarna doorgereden naar de Huka Falls. Een soort van waterval / rivier waar het water met een hoge snelheid voorbijkomt.

We hadden ook kaartjes gekocht voor Orakei Karako, een geothermisch gebied. Je mag het water daar niet aanraken omdat het kokend heet kan zijn. Het is echt bizar om te zien!

Nu dus in Rotorua, overal komt damp uit de grond. Morgen hebben we een vol programma, waar ik in het volgende verslag meer over vertel.

Ik heb veel foto’s geplaatst, dus klik vooral even op de foto’s!

1. Carla:
    7 februari 2019
    Knap kapsel Siem.
  2. Robbert:
    7 februari 2019
    Veel gelijkenissen met Yellowstone National Park in de VS zeg! En die stinkende zwavellucht was denk ik niet de vulkaan maar Simon ;)
  3. Cor en Anita:
    8 februari 2019
    Hoi Simon en Lieke
    Jullie hebben al behoorlijk wat gezien zie ik. Het ziet er allemaal erg indrukwekkend uit. Jullie zijn weer veel ervaringen rijker. Veel plezier nog van jullie laatste weken.
    Gr Cor en Anita