Oudtshoorn, Stellenbosch en Kaapstad

25 oktober 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hi,

Een berichtje vanuit Cape Town, het is hier echt zo mooi! Al hebben we de laatste dagen niet meer het gevoel dat we in Afrika zijn. Voornamelijk blanke mensen en we hebben veel mooie en dure huizen gezien.

Vanuit Knysna zijn we doorgereden naar Oudtshoorn, waar we de bekende grotten hebben bezocht. Leuk om gezien te hebben. Verder was er in Oudtshoorn niet veel te doen, dus lekker de hele middag aan het zwembad gelegen. Het was zo’n 30 graden! Oudtshoorn staat bekend om de struisvogelregio, dus s’avonds hebben we dan ook maar struisvogelbiefstuk gegeten…..

S’ochtends zijn we vroeg vertrokken richting Hermanus, waar we de walvissenboottocht hadden geboekt. Na een rit van 6 uur kwamen we daar aan en toen werd ons medegedeeld dat alle tochten waren afgelast vanwege de harde wind.. Dit was echt een grote tegenvaller.. Vanaf de kade nog wel een aantal walvissen kunnen zien, maar dat is toch heel anders. Toch nog maar een keer terug naar Zuid-Afrika..

In de avond zijn we aangekomen in Stellenbosch, een leuk dorpje/stadje net buiten Kaapstad. Om de teleurstelling weg te drinken, hebben we in de avond maar een wijnproeverij gedaan en dit maakte de dag toch wel weer een beetje goed haha…

Gisterochtend zijn we rechtstreeks doorgereden naar Kaapstad en omdat er voor vandaag slecht weer was aangegeven, hebben we de excursies van vandaag naar gisteren verplaatst. Oftewel we zijn gisteren gaan paragliden en daarna naar de Tafelberg. Het paragliden was echt super vet, we sprongen ongeveer tegelijk en waren zo’n 15 minuten in de lucht. Met een Gopro zijn er filmpjes en foto’s gemaakt van ons, dus we kunnen de sprong nog vaak terugzien haha!

Daarna hebben we zo’n 2 uur in de rij moeten staan om met de kabelbaan naar boven te gaan om het uitzicht vanaf de Tafelberg te zien. Er kwamen veel wolken, dus snel tussen de wolken door de foto’s gemaakt.

Vandaag hebben we het rondje over het schiereiland gereden, alleen het weer was in de ochtend niet best, veel mist en regen. Nu is het aardig opgeklaard en hopelijk blijft het morgen zo. Morgenvroeg hebben we een tour naar Robbeneiland geboekt en morgenmiddag gaan we een township bezoeken. Voornamelijk naar de middag zijn we erg benieuwd, hoe leven de mensen daar…?

Vrijdag om 18.00 uur vliegen we terug naar Nederland, dus morgen of vrijdag zal ik nog de laatste foto’s plaatsen van morgen!

Liefs xxx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Karin:
    25 oktober 2017
    Hi! Opnieuw met veel plezier de verhalen gelezen. Geniet nog van de laatste dagen daar & neem zo’n leuke pinguïn voor me mee! Tot snel! X Karin
  2. Henk:
    Henk en Ellie
    jullie hebben al veel mooie dingen en dieren gezien jammer dat het weer niet altijd goed is.Geniet nog van de laatste paar dagen en voor vrijdag n goeie reis terug.
  3. Gerrie en Annelies:
    25 oktober 2017
    Ha Simon en Lieke, geniet nog van jullie laatste dagen in Kaapstad. Hoop dat jullie nog een beetje goed weer krijgen. Goeie vlucht terug en tot zaterdag.
  4. Theo en Maja:
    Hoi Simon en Lieke,
    Wat een mooi verhaal en prachtige foto's!
    Jullie hebben een super vakantie gehad en wij vonden het leuk
    Om de verhalen en foto's te bekijken. Als jullie terug zijn in ons mooie Nederland zijn wij erg benieuwd naar jullie ervaringen.
    Wij wens jullie een fijne vlucht.
  5. Carla:
    26 oktober 2017
    Geweldig die walvis zo kort aan de kust.
    Misschien dat je morgen nog meer walvissen kunt spotten, onderweg naar Robben Island.

Veel plezier de laatste dagen en goede reis terug.
    Liefs en een dikke kus van ons.