Sabie en Kapama

7 oktober 2017 - Kapama Private Game Reserve, Zuid-Afrika

Hi,

Dit keer een verhaaltje vanuit het Kapama private game reserve, nabij het welbekende Krugerpark.

Leuk om jullie reacties te lezen! Robbert, we hebben vandaag de eerste dieren gespot! Hahaha Annemarie, ik heb echt geen ring gevonden..

Gisteren hebben we de panorama route gereden. Helaas was het in de ochtend niet zo’n mooi weer, het was op sommige plekken erg mistig. In de middag werd het weer wat mooier en was het helderder, gelukkig! De route was echt heel erg mooi, zie foto’s!

De terugweg was iets minder mooi.. Ik reed met 100km per uur in een gat in de weg met als gevolg een enorme bult op onze band. Een lokaal garagebedrijf zei dat het nog wel meeviel en dat we er makkelijk nog een aantal duizend kilometers mee konden rijden. Wij vertrouwde het echter niet en belde met het autoverhuurbedrijf. Zij zeiden dat we de auto konden omwisselen bij een lokaal punt, dit was nog zo’n 100 km heen en 70 km terugrijden. Het was inmiddels 16.00 uur en kozen ervoor om dit toch maar te doen. De weg heen en terug was door de bergen en heel mistig, je zicht was nog geen 10 meter. We hebben dus de hele tijd achter een vrachtwagen gereden en waren erg blij toen we uiteindelijk om 20.00 uur in ons hotel waren! Dit doen we nooit meer!

Vandaag rond 13.00 uur aangekomen in onze lodge. Het is een vijfsterren lodge en het is echt zo mooi! Ze helpen je echt met alles.. Hier kunnen we wel aan wennen! Vanmiddag de eerste safari gehad, echt super mooi. Het voordeel van een privé reservaat is dat je ze echt van heel dichtbij kan zien, zie foto's!

Morgenvroeg worden we om vijf uur gewekt voor een ochtendsafari, erg benieuwd! We blijven hier twee nachten en maandag rijden we door naar Swaziland. We hebben ons laten vertellen dat de voorzieningen daar een stuk slechter zijn, dus ons volgend verhaal komt pas dinsdag!

Wij gaan nu slapen, want over 6,5 uur gaan we weer op pad!

Groetjes! xx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Carla:
    8 oktober 2017
    Super mooie natuur. En de dieren, zo dicht bij. Je zou zomaar de neiging krijgen ze te aaien.
  2. Cor en Anita:
    9 oktober 2017
    Hallo Simon en Lieke

Wat een mooie natuur wat jullie daar te zien krijgen.
    Ik heb net met Marly en Fenne jullie fotos zitten kijken. Ze vinden die aap tussen de stoelen wel erg grappig haha en vroegen of die bij jullie logeerden.
    Geniet maar heerlijk van deze geweldige reis. gr Anita