Los Angeles

29 augustus 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Hoi hoi,

Gisterochtend zijn we na een vlucht van 10,5 uur rond half 12 (lokale tijd) veilig geland in LA. De controles op het vliegveld van LA waren strenger dan op Schiphol, maar we mochten het land binnen! Met de shuttlebus snel de auto ophalen, een hele mooie witte Chrysler, en op naar het eerste hotel. Het hotel is prima en het ligt in een rustige wijk in LA. We hadden vooraf al een tweedagen ticket geboekt voor de hop-on hop-off bus en die middag hebben we de eerste route afgelegd langs Hollywood en Beverly Hills. Het viel ons echt gelijk op dat het niet normaal is hoeveel eettentjes er zijn! Gisteravond hebben we snel iets gegeten en zijn we rond 9 uur naar bed gegaan want we waren inmiddels al meer dan 24 uur wakker! S'nachts kreeg ik nog een noodmelding op mijn telefoon over een mogelijke schietpartij op het vliegveld, maar gelukkig was er niks aan de hand.

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan en zijn we na het ontbijt gelijk naar de bus gegaan om de routes langs het strand en de haven te verkennen. Het strand in LA is echt heel mooi. Veel palmbomen en eettentjes. Dit was het eerste moment dat we echt het 'vakantiegevoel' hadden! Ook hadden we WiFi in een strandtentje, dus kon ik snel even met mama bellen. Vanwege het tijdverschil van 9 uur gaat dat niet zo makkelijk. In LA merk je echt heel erg het verschil tussen arm en rijk. Aan de ene kant zie je veel zwervers en aan de andere kant staan de grootste huizen/gebouwen en de meest dure auto's komen voorbij rijden. Het is een stad van 4 miljoen mensen hebben wij ons laten vertellen. Aan het eind van de middag hebben we nog even over de sterren in Hollywood gelopen en zijn we na Madame Tussauds geweest. Natuurlijk wilde Simon nog even op de foto met Cameron Diaz en Rocky Balboa. Vanavond zijn we met de auto naar een uitzichtpunt gereden om over de stad te kijken. Dan zie je pas echt hoe groot de stad is. Het einde is gewoon niet te zien!

Morgen is onze laatste dag in LA. We hebben nog een route met de bus door downtown op de planning staan en daarna vertrekken we met de auto naar Palm Springs. Dit is ongeveer 2,5 a 3 uur rijden (zonder files). We houden jullie op de hoogte!

Liefs Simon & Lieke

1. Gerrie en Annelies:
    30 augustus 2016
    Hallo, zo te lezen is dit het begin van een mooie vakantie. Geniet er van. Groetjes.
  2. Milou:
    30 augustus 2016
    Hi Lieke en Simon, wat een leuk verslag en wat herkenbaar!! Al een Denny's gevonden? Haha. Of is het de McDonald's geworden? Veel plezier nog in LA en dan op naar Palm Springs. Zo anders maar ook ontzettend leuk (en warm)!! Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal. XXX Milou
  3. Theo en Maja:
    Hoi Lieke en Simon,
    Leuk om te lezen! Mooie auto om in te rijden. Echt amerikaans.
    Ik hoop dat jullie nog filmsterren tegenkomen.
    Nog heel veel plezier!
    Enjoy your holiday
  4. Cor en Anita:
    Hallo Simon en Lieke

Ik heb samen met oma jullie reisverslag zitten lezen. ik denk dat jullie inmiddels al een hoop gezien hebben. geniet er maar lekker van en we kijken uit naar veel fotos dat we mee kunnen genieten.en ik moest van oma zeggen dat jullie een fijne auto hebben.Heel veel plezier .
    Groetjes ook van oma